کتاب باز

به خانه کتابخوان ها خوش آمدید. کامنت های پر مغز و محتوی اطلاعات کتابخوانی به صورت پست منتشر میشوند..

کتاب باز

به خانه کتابخوان ها خوش آمدید. کامنت های پر مغز و محتوی اطلاعات کتابخوانی به صورت پست منتشر میشوند..

آخرین مطالب

کتاب فیلم

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲ ب.ظ

همیشه دوست داشتم کتابهایی رو میخونم اگر فیلمی هم براساسش ساخته شده ببینم. 2 کتابی که فیلمشون واقعا با کتابشون برابری میکنند یکی برباد رفته اثر مارگارت میچل هست و دیگری بلندی های بادگیر یا عشق هرگز نمیمیرد; امیلی برونته ست.فیلم پارک ژوراسبک اثر استیون اسپیلبرگ رو دیده بودم،خوب من این فیلم رو پسندیدم اما جز فیلمهایی نبود که بخوام بارها ببینم میدونستم اصل اثر یک کتاب هست . وقتی 15 سالم بود تو کتابخونه پیداش کردم. هیچ وقت فکر نمیکردم یک کتاب تخیلی اینقدر زیبا باشه اینقدر جذاب و فراتر از تصور من. اما بود. من اصولا فیلم ها و کتابهای تخیلی جز سوژه های مورد علاقه م نبوده، نه میتونم هری پاتر ببینم و نه حتی یک خط از کتابشو بخونم; اما پارک ژوراسیک به نظرم یه شاهکاره و قطعا همینطوره که کارگردان بزرگی مثل اسپیلبرگ رو ترغیب به ساخت فیلمش کرده. هرچند من هنوزم کتابش رو به فیلمش ترجیح میدم. 

کتاب چهارم که به نظرم فیلمش هرگز به گرد پاش نمیرسه کنت مونت کربستو ست اثر الکساندر دوما. این کتاب هم به نظرم شاهکاره. روایت داستان محاله بذاره به راحتی کتاب رو زمین بذارید.رمان خارجی خونهای قهار! هرگز نباید این کتاب 3 جلدی رو از دست بدن.من این کتاب رو در عنفوان نوجوانی خوندم و هنوزم ادموند دانتس نفر اول شخصیتهای فانتزی ذهن منه. 

الان کتاب دیگه ای که فیلمش رو دیده باشم به ذهنم نمیرسه . اگر معرفی کنید ممنون میشم. 

کتاب هرس دومین رمان از نویسنده پاییز فصل آخر سال است نوشته نسیم مرعشی منتشر شده. نشر چشمه دو هفته پیش این کتاب رو توزیع کرده . بی صبرانه منتظر خریدش هستم. 

پاییز... رو تا الان 4 بار خوندم و واقعا دوستش دارم. به شدت با شخصیتها همذات پنداری میکنم و به نظرم باز جا داره بخونمش. اگر مطالعه کردید بدون لو دادن داستان نظرتون رو بفرمایید. 



  • کتاب باز

نظرات  (۲)

رها جون کتاب غرور و تعصب رو اکثرمون در نوجوانی یا اوائل جوونی خوندیم فیلمش هم ساخته شده ولی اونقدر که از خوندنش لذت بردم از دیدنش لذت نبردم نمی دونم مال سنمه که کتاب رو تو 14-15 سالگی خوندم و فیلم رو تو 34-35 سالگی دیدم یا چیز دیگه ای 
آنا کارنینا رو هم همینطور 
پاسخ:
مهربانو جان خوش اومدی.حتما به پست راجع به غرور و تعصب مینویسم. حالا من برعکسم ،نمیدونم کدوم نسخه ش رو دیدین. من فیلم غرور وتعصب با بازی کیرا نایتلی رو بیشتر از کتاب پسندیدم. البته در مورد آنا کارنینا کاملا باهات موافقم  
  • نگار ناصری
  • کتاب: "بانو و سگ کوچکش" از انتوان چخوف یه فیلم روسی سیاه سفید خوشگل از رویش ساخته شده . یک اقتباس که به اندازه کتابش میچسبد.
    کتاب: "انعکاس در چشم طلایی" از کارسون مک کالرز یه فیلم قدیمی با بازی مارلون براندو و الیزابت تیلور دارد
    کتاب: " "حس و حساسیت"  جین اوستین هم فیلمش هست.
    کتاب:  " لبه تیغ " سامرست موام. یه فیلم سیاه سفید داره که من فیلمشو دیدم اما رمان و نخوندم که بتونم مقایسه کنمش
     کتاب: "بادبادک باز" خالد حسینی که کتابش طبق معمول بهتر از فیلمشه. در فیلم همایون ارشادی هم بازی کرده.
    کتاب: دختری با گوشواره مروارید"  تریسی شوالیه ، فیلمش هست که من هنوز ندیدم اسکارلت جوهانسون بازی کرده.
     الان فقط  همین کتابا  توی ذهنم بود
     ارزوی موفقیت می کنم برات.
    پاسخ:
    ممنون چه لیست قوی ای
    بادبادک باز و دختری با گوشواره مروارید رو هم خوندم و هم دیدم. اصلا اسکارلت جوهانسون رو با این نقش شناختم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی