کتاب باز

به خانه کتابخوان ها خوش آمدید. کامنت های پر مغز و محتوی اطلاعات کتابخوانی به صورت پست منتشر میشوند..

کتاب باز

به خانه کتابخوان ها خوش آمدید. کامنت های پر مغز و محتوی اطلاعات کتابخوانی به صورت پست منتشر میشوند..

آخرین مطالب

ایرج پزشکزاد.

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۴۳ ق.ظ

دیشب که پست قبل رو منتشر کردم تازه فیلم کتابها یادم افتاد، از جمله دایی جان ناپلئون که با شمشیر برهنه سوار بر اسب از جلوم رژه میرفت. پس تصمیم گرفتم تو این پست طنز اجتماعی و رمانهای پزشکزاد رو معرفی کنم. من 4 اثر از این نویسنده خوندم. یکی از یکی بهتر.در صدرش رمان دایی جان ناپلئونه. حتی اگر سریالش رو دیدین حتما حتما به اون بسنده نکنید و کتاب رو بخونید.

اثر بعدی ماشاله خان در دربار هارون الرشید هست که تا سالها بعد از خوندش تکیه کلام ماشالا رو زبون منم افتاده بود. 

کتاب دیگه خانواده  نیک اختر هست. این کتاب هم عالیه و البته مجموعه داستان بوبول.

البته توصیه میکنم انتشاراتی رو انتخاب کنید که سانسور نشده باشه. 

گفته میشه سریال قهوه تلخ از روی رمان ماشالا خان ساخته شده هرچند فکر میکنم فقط الهامی از این کار بوده و این کجا و ان کجا!

کتاب های پزشکزاد کمی سخت پیدا میشن اگر هم باشن احتمالا با سانسور فراوان،چون شوخیهای ..سی توشون زیاده. اگر رمان یا مجموعه داستان از این نویسنده با انتشارات موثق میشناسین لطفا معرفی کنید. 


  • کتاب باز

نظرات  (۲)

تا حالا کتابی از پزشکزاد نخوندم.اما حتما میرم دنبالش.مرسی
پاسخ:
خواهش عزیزم مطمین باش کلی کیف میکنی

سلام

من تقریبا تمام کتابهای پزشکزاد رو خوندم

به نظرم بعد از کتاب " دائی جان ناپلئون " بقیه آثار ایشون با تفاوت فاحشی از لحاظ طنز قرار دارن!

همینطور باید بگم که کتابهای ایشون رو تقریبا تمام دستفروشها در سراسر تهران دارن

یعنی اگه میدون انقلاب تهران تشریف ببرین هر ده قدم یکبار یکی از آثار ایرج پزشکزاد رو میبینین که برای فروش کنار پیاده رو قرار داده شده !

پاسخ:
سلام خوش امدید
 من طنز پزشکزاد رو دوست دارم البته که دایی جان ناپلئون شاهکارشه. 
اره خوب دستفروشها کتابهای قدیمی و نسخه های بدون سانسور رو دارن من منظورم کتابفروشیها بود که معمولا اینجور کتابهایی که مجوز ارشاد رو ندارن نمیارن و البته همه هم به دستفروشهای خ انقلاب دسترسی ندارن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی